علم بهتر است یا ثروت

علم بهتر است یا ثروت

علم بهتر است یا ثروت : انشای همیشگی

افرادی موفقیت را در رسیدن به علم می دانند و عده ای در رسیدن به ثروت. همه ما در دوران مدرسه حداقل یک بار این انشاء را نوشته ایم: علم بهتر است یا ثروت . احتمالا درباره آن کلی هم فکر کردیم و از بزرگترها هم راهنمایی گرفته ایم. همگی همکلاسی هایمان نیز متّفق القول نوشته بودند که علم بهتر از ثروت است. علم بهتر است زیرا ثروت از بین می رود اما علم از بین رفتنی نیست. همه ما تا می توانستیم از ثروت بد می گفتیم و از علم تعریف می کردیم. از هر کسی هم که راهنمایی می گرفتیم با حرف هایش مستقیما روی افکار و باورهایمان تاثیر می گذاشت. ثروت چیز خوبی نیست.

همین افکار و باورهای منفی باعث شد که اگر چه ما امروز هر روز برای رسیدن به درآمد و پول بیشتر تلاش می کنیم اما نا خود آگاهمان می گوید که ثروت چیز خوبی نیست و ما را از تلاش برای رسیدن به آن منع می کند.

علم بهتر است یا ثروت : موضوع انشایی غلط

حقیقت این نیست. معلم ها و بزرگتر ها به ما دروغ گفتند. نمی خواستند که دروغ بگویند. آن ها خودشان نیز قربانی باور های القا شده بزرگتر هایشان بودند. اما ما می توانیم به این سیکل معیوب خاتمه دهیم و خودمان و نسل آینده مان را از نعمت ثروتمند بودن بهره مند کنیم. مگر نه این است که خداوند به ما گفته است ای انسان های با ایمان درخواست کنید تا اجابت کنم. اول باید به خداوند ایمان داشته باشیم و بعد از او درخواست کنیم تا مورد اجابت قرار بگیرد. و مرحله قبل از درخواست این است که آن چیزی را که می خواهیم قلبا بخواهیم. با تمام وجود بخواهیم تا مورد اجابت قرار بگیرد. وقتی یک دلمان ثروت بخواهد و دیگری ثروت را چیز بدی بداند ما ثروتمند نخواهیم شد.

پس بدانید و آگاه باشید که ثروتمند بودن اصلا چیز بدی نیست خیلی هم خوب است. امام علی (ع) می فرماید از همان دری که فقر وارد می شود، ایمان از همان در خارج می شود. این یعنی حتی پیشوایان دینی ما در مورد ثروت عقیده بدی نداشته اند و آن را تحسین کرده اند و خودشان هم برای ثروتمند بودن تلاش کرده اند. حواستان باشد و اجازه ندهید که دیگران با افکار منفی خود روی شما تاثیر منفی بگذارند و به باورهای شما جهت بدهند. افکار و باورهای خود را کنترل کنید و آن را مورد حمله دیگران با افکار مسمومشان قرار ندهید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *