زندگینامه استیو جابز

زندگینامه استیو جابز

استیو جابز Steve Jobs

زندگینامه استیو جابز موضوعی است که امروز در گروه مدیر ذهن به آن میپردازیم. امروز اکثر مردم استیو جابز را می شناسند. حتی اگر او را نشناسند، شرکت او یعنی اپل را می شناسند. در واقع استیو جابز خود را با شرکت خود به مردم شناساند. او در سال ۱۹۵۵ میلادی متولد و در سال ۲۰۱۱ میلادی فوت کرد. استیو جابز مخترع، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل بوده است.
او یکی از ثروتمندترین افراد جهان بوده است. او در سن ۲۷ سالگی متوجه شد که پدر و مادر او پدر و مادر واقعی او نیستند. استیو جابز در سال ۱۹۷۴ در طراحی بازی های ویدیویی با شرکت آتاری همکاری کرد.

سخنان استیو جابز

دیوانگی یعنی کاری رو به شیوه ی همیشگی که نتیجه ای نداشته انجام بدی…. و انتظار نتیجه دیگری داشته باشی. در زمان گذشته من واقعا آدم بد بختی بودم. چون سر کاری می رفتم که علاقه ای بهش نداشتم و ازش متنفر بودم و هر روز دعا می کردم که من را از آن جا اخراج نکنند. من خودمو به شدت عذاب می‌دادم و هر روز سر ساعت آن جا حاضر می شدم تا حقوقم را آخر ماه بگیرم… یک بار کالج را رها کرده بودم. برای دومین بار این کار را انجام دادم. وضعیت بدی داشتم. خوابگاه و جا نداشتم. بنابراین کف اتاق دوستانم می خوابیدم. بطری های نوشابه کوکاکولا را به قیمت پنج سنت جمع آوری می کردم تا با پول آن ها غذا بخرم. هر هفته یکشنبه ها هفت مایل راه می رفتم تا به رستورانی که غذای تقریبا مورد قبولی داشت بروم و غذا بخورم.

من از شرکت خودم اخراج شدم!

بعد از مدتی با یکی از دوستانم از یک گاراژ شروع کردیم و اون رو به یک شرکت تبدیل کردیم. وقتی سی سالم بود از شرکت اخراج شدم…. چه طوری ممکن است که از شرکتی که خودم ساخته بودم اخراج بشم!!!! این اتفاق واقعا فاجعه‌ای بزرگ بود. اما نمیدونستم که بهترین اتفاق زندگی من این اتفاق بود. ۵ سال بعد شرکتی به نام next و شرکت دیگری به نام PIXAR را تأسیس کردم. اولین فیلم انیمیشنی به اسم toy story (داستان اسباب بازی ها) توسط این شرکت ساخته شدو در حال حاضر بهترین شرکت انیمیشن دنیاست.

شرکت اپل شرکت next را خرید و من به اپل برگشتم. سال پیش مبتلا به سرطان پانکراس شدم. حتی نمیدونستم که پانکراس چیه. دکتر به من گفت که سه تا شش ماه بیشتر وقت نداری. او گفت که برو و کارهای ناتمام خود را تمام کن. یعنی برای مرگ آماده شو. پس از نمونه برداری مشخص شد که تومور خوش خیم است. اگرچه این اتفاق بسیار بسیار نادر است. در حقیقت من دوست ندارم بمیرم. حتی انسان هایی که می خواهند به بهشت بروند دوست ندارند که بمیرند.

رازهای موفقیت استیو جابز از زبان خودش

۱۵ نکته از رازهای موفقیت استیو جابز از زبان خودش که توسط گروه مدیر ذهن گردآوری شده است:

۱٫ با تمام وجود تلاش کن.
۲٫ خودت بزرگ ترین مصرف کننده باش.
۳٫ از کارهای خود لذت ببر.
۴٫ از ایده های کارکنان هم استفاده کن.
۵٫ آینده و دور اندیش باش.
۶٫ متفاوت باش و متفاوت فکر کن.
۷٫ اسیر روزمره نباش.
۸٫ یک اشتباه را دو بار تکرار نکن.
۹٫ همواره به دنبال آموختن باش.
۱۰٫ مردم زمانی موفق می شوند گه به نقطه ای رسیده باشند که بگویند:« بریدم »
۱۱٫ باید به چیزهایی باور پیدا کنی. مثل تقدیر، خدا ، زندگی و یا هر چیز دیگر. این ها باعث می شود تا اعتماد به نفس پیدا کنید.
۱۲٫ نتیجه ی گرفتار صحبت ها و تصمیم های دیگران، زندگی کردن به شیوه ی دیگران
است. پس این کار را نکن.
۱۳٫ اجازه ندهید سر و صدای دیگران صدای درون شما را خفه کند.
۱۴٫ زمان محدود است. پس برای تحقق یخشیدن به رویاهایت آن را تلف نکن.
۱۵٫ یک تصویر از جاده ای روستایی دیدم که زیر آن نوشته شده بود: « گشنه بمون…. احمق بمون… » (یعنی همیشه جوری برای یاد گرفتن و فهمیدن رفتار کن که انگار احمق هستی و برای آن اشتیاق داشته باش)

مقاله مرتبط: قانون جذب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *