آیا قانون جذب واقعی است

آیا قانون جذب واقعی است

آیا قانون جذب واقعی است مساله این است

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا قانون جذب واقعی است یا خیر؟ شاید بسیاری از افراد را دیده باشید که قانون جذب را زیر سوال ببرند و آن را توهمی بیش نمی دانند. احتمالا یکی از استدلال های آنها این است که مگر می شود که در خانه و بیکار بنشینی و فقط به خواسته ها و آرزوها فکر کنیم و به خواسته هایمان برسیم! من در پاسخ این دوستان باید بگویم که ابدا قانون جذب این نیست که شما برای رسیدن به خواسته ها تلاش نکنید و به سویشان حرکت نکنید و خواسته ها خود به خود به سمت شما بیایند. قانونی وجود دارد به نام قانون باورها. که با تغییر باورها تغییر زندگی اتفاق می افتد. توصیه می کنم که مقاله مربوط به تغییر باورها تغییر زندگی را هم مطالعه کنید.

آیا قانون جذب واقعی است یا نه؟

اما من برای شما مثالی می آورم تا درستی قانون جذب را بهتر درک کنید. قانون جذب به این معنی نیست که مثلا من درباره یک مازراتی مشکی فکر کنم و ناگهان غول چراغ جادو یک مازراتی مشکی جلوی چشمان من ظاهر کند و سوچ را هم تقدیم کند. نه به هیچ وجه این طور نیست. منظور این است که شما با فکر و توجه به مازراتی مشکی از امروز مازراتی های مشکی بیشتری در کوچه و خیابان خواهید دید. آیا قبل از آن از این اتومبیل در شهر وجود نداشت یا چشمان ما قادر به دیدنش نبود و یا اینکه ذهنمان به آن توجه نمی کرد؟

به مثالی دیگر توجه کنید. تصور کنید که با همسرتان در اتومبیل در خیابان هستید که به میوه فروشی می رسید. به همسرتان می گویید که برود و مقداری پرتقال و نارنگی بخرد. او می رود و با پرتقال و نارنگی برمیگردد. سپس به او می گویید راستی لیمو شیرین هم داشت؟ او می گوید نمی دانم بگذار ببینم و به مغازه بر می گردد و متوجه می شود که لیمو شیرین درست مابین پرتقال و نارنگی بوده است. حال اینجا یک سوال مطرح می شود که آیا چشمان او لیمو شیرین را ندیده است؟ حقیقت این است که چشمان او لیموشرین را دیده است، اما چون توجه او روی آن نبوده است و روی چیز دیگری بوده است، ذهن او آن را درک نکرده است. حقیقت قانون جذب هم همین است. با توجه روی هر چیزی، ذهن ما بیشتر آن موضوع را خواهد دید و درک خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *