وارن بافت

زندگینامه وارن بافت ثروتمندترین مرد جهان

وارن بافت کیست؟

وارن بافت پیرمرد ۸۵ ساله و دومین مرد ثروتمند جهان بعد از بیل گیتس است. او یک تاجر بزرگ و سرمایه گذار امریکایی است.

در این مقاله گروه مدیر ذهن به بررسی زندگینامه وارن بافت می پردازیم.

شهرت وارن بافت به خاطر هوش فوق العاده سرمایه گذاری اوست. او موفق ترین سرمایه گذار دنیا است. سرعت پول در آوردن او بسیار بالاست. می گویند که اگر او را در بیابان رها کنند از زیر سنگ هم می تواند پول در بیاورد.

علی رغم ثروت ۶۰ میلیارد دلاری و موفقیت های فراوان، او بسیار ساده و در یک خانه قدیمی همراه همسرش زندگی می کند. او بسیار متواضع و انسانی خیر خواه و نیکوکار است و سالانه درصد زیادی از ثروت خود را به نیازمندان اهدا می کنند. با این حال نه تنها ثروت او کاهش پیدا نمی کند بلکه روز به روز افزایش تصاعدی نیز دارد.

یکی از ویژگی های خاص وارن بافت این است که او معادلات پیچیده اقتصادی را کاملا ساده ارائه می کند. او اعتقادی به کامپیوتر و سیستم های مدرن ندارد و اعتقادش این است که روش های قدیمی کاملا جواب می دهد. در واقع او اعتقاد دارد که خود را در کاری باید بندازیم که کاملا به آن واقف باشیم و چون ارتباطش با کامپیوتر به این شکل نیست، ترجیح می دهد که از آن استفاده نکند.

وارن بافت ثروتمندترین مرد جهان

وارن بافت از ثروتمندترین مردان جهان سهامدار و رئیس شرکت برکشایر می باشد. همچنین او در شرکت های بزرگ و کوچک بسیاری از جمله کوکاکولا دارای سهام عمده می باشد.
وارن بافت در سال ۱۹۳۰ میلادی متولد شد. او کارآفرین،بازرگان،سرمایه گذار،نیکوکار آمریکایی است.  اون در لیست افراد ثروتمند جهان است.او از موفق ترین
افراد جهان و فعال حقوق بشر است. بافت به بنیاد خیریه ی بیل گیتس و ملیندا گیتس اعلام کرده است که نود و نه درصد از ثروت خود را به فعالیت های خواهانه اختصاص خواهد داد

او از جوانی علاقه زیادی به کسب و کار پیدا کرد. کسب و کار اولیه او شامل فروش آدامس، پخش روزنامه به درب خانه ها، کار در میوه فروشی و … بود که از این راهها پول خوبی هم به دست آورده بود.

بافت با استفاده از هوش و نبوغی که در زمینه اقتصادی داشت، موفق شد قبل از ۲۰ سالگی سرمایه ای بیش از ۹۰ هزار دلار داشته باشد.

وی در خواست تحصیل در دانشگاه هاروراد برای مسئولین دانشگاه ارسال کرده بود که پس از بررسی به دلیل عدم تایید صلاحیت وی، درخواست او رد شد.

وی موفق ترین فرد در زمینه سرمایه گذاری و هوش سرمایه گذاری در طول تاریخ است.

ثروتمندترین فرد در سال ۲۰۰۸ میلادی می باشد.

و سومین فرد ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۵ است.

همچنین دومین مرد ثروتمند جهان در حال حاضر است

در سال ۲۰۱۲ ، بافت ۹۹% ثروت خود را به امور خیریه اهدا کرد.

سخنان وارن بافت

وارن بافت در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفته است که زمانی که حدود ۲۰ سال سن داشتم به موضوع تمرکز احساس خوبی پیدا کرده بودم و فهمیده بودم که تمرکز روی اهداف در زندگی بسیار مهم است. از این رو یک روز تمام فکرم را از مسائل حاشیه ای پاک کردم و چند ساعت با خود خلوت کرده بودم و موفق شدم که ۲۰ هدفی که در زندگیم برایم مهم بود را بنویسم. شاید به نظر برسد که ۲۰ هدف خیلی کم باشد. اما ۲۰ هدف مهم زندگی شاید زیاد هم باشد.

من اگر بدانم که مهم ترین هدف هایم در زندگی کدام ها هستند، قادر خواهم بود که تمرکز بهتری روی آن ها داشته باشم. با دانستن این اهداف مهم بلند مدت توانایی این را دارم که ۱۰۰% تلاشم را برای رسیدن به آن ها بکنم. پس شما هم همین کار را بکنید. به جای اینکه ۱۰۰ هدف پراکنده داشته باشید و ۳۰۰ کار پراکنده برای رسیدن به آنها انجام دهید. روی ۲۰ هدف اصلی خود تمرکز کنید و تلاش های خود را برای رسیدن به آن متمرکز کنید.

اصول موفقیت بافت در یک جمله خلاصه می شود:

شما باید جزء معدود افرادی باشید که ۲۰ هدفی در زندگی هستید و یا کمتر تا موفق شوید.

رازهای موفقیت از زبان وارن بافت

۱) شغل و کار مورد علاقه ات را پیدا کن
۲) اگه دوست دارید از هر چیزی زیاد داشته باشید، اگر این اعتقاد را دارید و فکر می کنید که تمام مشکلات شما تمام میشود کاملا در اشتباه هستید. مهم ترین
موضوع موفقیت در کار و کمک به دیگران و خود است.
۳) در انتخاب کارکنان و نیرو به دنبال صداقت،انرژی و هوش باشید.
۴) اگر کسی مخالف شما حرف زد، ناراحت نشوید… اول فکر کنید که آیا راست می گوید یا نه. اگر حق با او بود آن را اصلاح کنید و اگر حق با او نبود و شما درست می گفتید، به حرف های او بی توجه باشید.
۵) همیشه و در هر حالی مطالعه کنید و آن را فراموش نکنید چون بسیار مهم است.
۶) شاید در راه موفقیت خیلی اذیت شوید اما اگر درست کار کنید آخر نتیجه کار را خواهید دید و آخر سود زیادی به دست می آوری.
۷) کارها را به شیوه ی خود انجام دهید و از کسی تقلید نکنید.
۸) باید همیشه بهترین و کامل باشید.
۹) علت شکست دیگران را جویا شوید چون شما زمان زیادی برای آزمون و خطا ندارید.
۱۰) الگوی عالی داشته باشید و همیشه به آن فکر کنید.
۱۱) بزرگ ترین قدرت موجود در جهان قدرت قید بی قید و شرط است. یعنی همیشه راهی برای برگشت وجود دارد و در هر حال و وضعیت خود را دوست داشته باشید.
۱۲) همیشه کار و تلاش کن و ایمان داشته باش که فردای تو یک هیجان و یک موفقیت به دلیل کار بی وقفه ی امروزت، به تو بدهکار خواهد بود.

مقاله مرتبط: قانون جذب چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *